NIEUWS (blog)

HOOP EN RUST

Het blijft een terugkerend iets, steeds weer bij jouw innerlijke rust kunnen komen. 

Emoties komen en gaan.

Gedachtes komen en gaan.

En je KUNT daardoor meegesleurd worden.

Maar ergens in jou zit -een stabiele stilte-,

-een innerlijke ik- die vol vertrouwen is en waar het gewoon goed is.

Alles.

Los van jouw dagelijkse uitdagingen. 

Die stilte, daarbij kunnen terug komen, daarvoor het volgende filmpje van de zonnegroet met zonsopgang in Denemarken.

Je ziet dus tijdens dat ik de zonnegroet doe, de zon op komen.

Hoe mooi is dat?

 

Kijk of je tijdens dat je dit filmpje kijkt, of je eens kunt letten op je ademhaling.

Adem je rustig? Of snel? Adem je hoog in je longen of meer richting je buik?

Gewoon observeren ..geen goed of fout. Aanwezig in het NU.

ZONNEGROET MET DE ZONSOPGANG, voor HOOP en RUST

 

 

 

 

TRANEN IN MIJN OGEN

Gisteravond terwijl ik mijn les gaf..werd ik overspoeld door een gevoel.
We deden tijdens de les een oefening waarbij je je verbindt met de aarde.
Ik voel dat de ene keer beter dan de andere keer. Wat okay is, dat verschilt per dag / per moment.
Maar gister dus, kreeg ik tranen in mijn ogen en voelde ik toen we deze aandachtsoefening deden..dat de aarde als een soort moeder mij troostte.
Het raakte me. Ik voelde me dichtbij mezelf. Ik voelde me stil.
“Het is ook veel Sanne, waar je doorgaat..maar ik ben er voor je. “
Zoiets leek de aarde tegen me te zeggen..
En ergens heb ik het gevoel dat er veel van ons nu in een periode zitten die je als intens ervaart. Dat ik daarin niet de enige ben. 
Door deze ervaring (die me vervulde van dankbaarheid) besef ik dan hoe graag ik ook jou wil helpen om in contact te komen met je innerlijke rust/ met je eigenlijke ik/ om met dat als basis te leren hoe je je kunt open te stellen voor de aarde energie.
Er is zoveel moois in de wereld. Als we gewoon maar even die pas op de plaats maken. 
Ik besef dat ik daarom de cursus voor rust gemaakt heb. De online cursus waarin ik je stap voor stap meeneem en je leer
-hoe je innerlijk rustig wordt
-hoe je gezond blijft door te bewegen op een manier die bij jou past 
-en hoe je jouw dagelijkse balans vindt.  
Deze cursus is niet duur. Niet moeilijk. Je hoeft niet speciaal lenig te zijn. En het kost niet veel tijd. En serieus, je merkt na een paar lessen al resultaat. 
Na afloop heb je de handvaten om innerlijk rustig in het leven te staan. Om steeds meer wonderen van het leven te gaan zien. Ons leven zit vol wonderen, het is alleen aan ons om ze te leren zien. Zodra je innerlijk rustig wordt, komt daar ruimte voor. 
Deze cursus kan net datgene zijn wat je gaat helpen om de herfst en winter weken (inclusief (de stressvolle?) sinterklaas en kerst) in alle rust door te komen. En dan wens ik je nog een mooie dag. Sanne

KALM BLIJVEN

Emoties, Verward zijn, Lichte paniek… niet zo erg dat je ervoor in behandeling moet. Maar wel dat je zeg maar; niet door kunt met je werk. Soms is het iets met je kind waar je steeds aan moet denken. Soms iets in je relatie. Of iets op je werk. Iedereen komt het wel eens tegen, maar wat doe je eraan?

Al weer een tijdje terug heb ik deze 4 minuten oefening opgenomen. Alleen al door te kijken, kun je ermee geholpen zijn.

Als je de oefening niet meedoet en wel kijkt:

Let dan op je ademhaling. Ook als je niet van plan bent om het filmpje aan te klikken ( ik heb ook niet altijd zin in een filmpje..wat dan wordt meegestuurd in de bijlage)

ADEM dan gewoon eens een keer wat dieper in en uit.

EN DAN op de uitademing wat extra blazen. Geeft lucht toch?

Dat vergeten we wel eens tijdens al dat zitten achter ons scherm. Om gewoon te blijven ademen.

Nou als je 4 minuten hebt, ter inspiratie het filmpje… om weer opnieuw kalm en geconcentreerd te zijn in je hoofd:

Twee tips voor yoga doen thuis

Als je in deze periode begint met yoga doen thuis…dan kun je tegenkomen dat dit iets vraagt van jouw discipline. Dat als je niet op een bepaalde tijd naar jouw les moet, dat je dan toch nog even een was aanzet, of toch nog even een boodschap doet of iets voor je werk afmaakt. En ..dus…wat nu?

Want als je al bij yoga zat (…alleen gaan op dit moment de lessen niet door) ..dan weet je hoe fijn yoga doen is, je weet dat je ermee geholpen bent. Dat juist de yoga maakt dat je weer weet waar het om draait, alles. De ervaring die jij hebt door de oefeningen te doen. Die heb je alleen als je ook echt jouw oefeningen doet.

TIP 1

Wat kan helpen, is om de oefeningen met zn tweeën te doen. In het filmpje hieronder zijn we dan ook echt samen. Maar je kunt ook met iemand uit jouw yogagroep afspreken via de app en via de app contact houden, dat je op die manier de ander en jezelf aan je afspraak helpt houden.

TIP 2

En wat kan helpen, is…te bedenken waarom je yoga doet. Wat brengt het jou? Wat gebeurt er bijna iedere les, met jou? Hoe voel je je na een yogales? Te beseffen waarvoor je iets doet…maakt dat het minder voelt als moeten…en dat je beseft dat jij dit wilt.

Dus het is niet iets wat je moet van jezelf. Het is iets wat je wilt. Dat besef, wil ook nog wel eens helpen.

Succes!!! Sanne

PS1 Hieronder dus een 3 minuten filmpje om je een idee te geven, hoe dat eruit ziet: Yoga doen in tweetal.

PS2 En ben je NIEUW HIER? Dan is het misschien leuk om mijn gratis online eens te bekijken? Gewoon om zelf mee te doen thuis, voor als jouw lessen niet doorgaan in deze periode. Je vult je gegevens in en dan komt de les meteen naar jouw email.  :

Mag jij MOE zijn?

Mag jij moe zijn van jezelf? Ik blijf daar moeite mee hebben. Als ik energiek ben dan schreeuw ik t van de daken…en ben ik moe? Dan verstop ik me. Stil. Lig op de bank. Toch heb ik dat ook hoor… “Moet je zeker ongesteld worden” , zegt de een. “Komt door het weer” , zegt de ander. “De afnemende maan?”

Nou wat t is weet ik niet. En vaak ineens is de vermoeidheid ook weer weg. Niet ongesteld. Maan nog steeds afnemend… nog steeds fris koud weer. En als ik me dan weer fit voel, dan pak ik meestal ook meteen  weer mn fiets… (mn uit de hand gelopen hobby van het afgelopen driekwart jaar).

Yogales geven gaat trouwens wel, ookal voel ik me moe. Dat kan ik altijd 🙂 wonderlijk. Sommige dingen blijven wonderlijk. Omarmen. Accepteren wat er is. Yep. Ik weet t wel🙂🌈… bed tijd nu.

 

Laten we ons gek maken?

Mijn gedachte van vandaag, want het blijft het onderwerp van de dag. Het corona virus. Loop ik net door de LIDL, alle aardappelen op, brood op, bananen op, houdbare groente op. Is dit werkelijk nodig? Of laten we ons gek maken? Wat denk jij?

Ik weet het niet. Ik zie getallen van mensen die dood gaan. Daar schrik ik wel van. Maar heeft het met een bepaalde leeftijd te maken? Ik lees dat we onze handen moeten wassen, en nu blijkt alle handzeep op bij het Kruidvat. PANIEK. Ik nam mijn zoon mee naar de supermarkt, omdat hij niet naar school kon vanwege zijn snotneus. Nee dat kan dan ook niet, kreeg ik te horen. Verkouden naar de winkel. Tja, daar zit wat in…

Wat kan wel? Wat kan niet?

Weet je, door al het nieuws en niet weten waar we aan toe zijn, kom je in een angst te zitten. Ik wel tenminste. Terwijl vanuit angst komen nooit de wijze antwoorden. Die komen vanuit jouw innerlijke wijsheid. “Oh ja, m’n innerlijke wijsheid..die was er ook nog. Even vergeten.”

Nou vanochtend tijdens mn yogales merkte ik ….

Continue reading “Laten we ons gek maken?”

Groeien

Hoe is het bij mij begonnen ooit? Had ik meteen al die mooie grote volle groepen die ik nu begin te krijgen? Nee joh, dit soort dingen hebben tijd nodig en een beetje hulp van het toeval?? Zo helemaal in de start had ik een maandag ochtend en een woensdag avond groepje. Dat was bij DESTAT in Deurne…. De lesruimte daar was eenvoudig, isolatie liet wat te wensen over; FRIS in de winter en WARM in de zomer.

Continue reading “Groeien”

Deze afbeelding van Het meisje met de vlaggetjes heb ik al eens vaker gedeeld. (Op FaceBook)

lijkt op modigliani

En weet je steeds als ik haar zie, dan dwaalt mn aandacht van de text op de vlaggetjes af naar haar. Ooit zat ik op de kunst academie en ik herinner me uit die tijd de schilder Modigliani. Zijn werk kenmerkte zich doordat de personen worden afgebeeld met een lange nek, lange neus en een slank postuur. Ik heb er wat afbeeldingen bij gegoogled. (some answers can be found by google), kijk hieronder

 

Continue reading

HOE en WAAROM werkt Dru Yoga?

YOGA IN DEURNE . NL

Heb jij vaak last van je rug? Net niet genoeg voor de fysio of de huisarts maar wel vervelend? DOE deze korte oefeningen online, kijk hier:

 

 

Je schouders, je nek en je rug dat zijn de plaatsen waar vaak de spanning zich ophoopt.

Meestal heb je een periode last en dan weer een periode niet. Net niet genoeg reden voor een bezoek aan de huisarts. Maar het zou mooi zijn als je er meer grip op krijgt.

Nu is het zo dat heel veel van de Dru Yoga oefeningen hun oorsprong vinden in de rug/ de wervelkolom. (Dru Yoga is de soort yoga die ik geef). Het soepel houden van de rug maakt dat je gehele lichaam weer soepel en energiek wordt. Om uit te leggen

Continue reading “HOE en WAAROM werkt Dru Yoga?”

Beweeg en Adem … met uitleg

Zeurende pijn in je onderrug? Of heb je slecht geslapen? In 3 minuten kun jij je beter voelen. De oefeningen staan nu online!

Ook als je vaak piekert. Of bij periodes van veel verandering. Hartkloppingen, huiduitslag. Op heel veel problemen brengen zelfs deze korte yoga oefeningen je bij een antwoord. Je rug wordt weer soepel, je kunt energiek je dag beginnen, je maakt bewuste keuzes en gaat minder piekeren. En hoe werkt dit dan? Hoezo werkt yoga bij veel problemen? Hieronder een korte poging dit uit te leggen.

Continue reading “Beweeg en Adem … met uitleg”