MINI CURSUS voor RUST

6 jan 2018 vertrouwen.jpg

Hoi hallo mooi persoon, wat leuk dat je hier bent en meer wilt weten over deze mini cursus die ik geef, voor innerlijke rust. Want wat betekent dit precies? Eerst even kort wie ik ben, mijn naam en HOE de Dru Yoga mij hielp 🙂

 

IMG_6840portretje 2017

Sanne van der Hout,

Dru Yoga docente en eigenaresse

van Sunrise Yoga Deurne.

Dru Yoga heeft mij enorm geholpen in een periode dat ik gestrest was. Ik kon toen vanuit het niets heel boos worden en ik zag geen uitweg. De toegankelijke Dru Yoga bewegingen en de ontspanningsoefeningen zorgden ervoor (toen ook bij mij) dat stress uit het lichaam verdwijnt en je wordt weer helder van geest.

En nu dus in de aanbieding, de MINI CURSUS voor RUST!… (geheel gratis)

MAAK KENNIS MET DRU YOGA

In deze cursus toegankelijke oefeningen die helpen om een moment uit je automatische piloot te stappen. Je ervaart ontspanning en de rust in je hoofd. Daarnaast leg ik uit HOE je Dru yoga kunt inzetten in jouw dagelijks leven. RUST in je dagelijks leven wordt stap voor stap concreter.
(METEEN AANMELDEN voor deze MINI CURSUS? Klik hier)

Zodra je de dru yoga hebt ontdekt, merk je het echt: je hebt meer energie, je voelt een BALANS, er zijn vaker momenten van innerlijke RUST. Je wordt helder van geest.

– Maar misschien denk je dat je voor yoga lenig moet zijn?

– Of weet je niet zeker of yoga wat voor je is en je wilt dit rustig een keer/ in je eigen tempo uitproberen?

– Misschien heb je gehoord dat het goed zou zijn, maar het komt er steeds gewoon niet van…

– Of je hebt wel behoefte aan minder stress en meer ontspanning, maar je weet niet waar je moet beginnen? En is yoga niet te zweverig dan?

Herkenbare vragen/ gedachten? Lees nog even verder 🙂

Want weet je, ook ik had niet meteen in de gaten dat Dru Yoga me zoveel moois zou brengen en me echt zou helpen!

Bij mij was het een stress-volle periode, waarin ik soms goed sliep en soms niet, ineens boos kon worden, ik leek er geen grip op te krijgen. Ik deed aan hardlopen maar dat lukte niet wekelijks (laat staan dagelijks). Ik wilde een soepeler lichaam maar uiteindelijk was ik vaak alleen maar moe. Ik had het gevoel dat dit anders moest kunnen, ik wist alleen niet hoe. Of waar te beginnen. In die periode maakte ik kennis met Dru Yoga.

Eigenlijk wilde ik gewoon een gezond en energiek lichaam en een leven zonder stress.

Na wat uitproberen van manieren om van de stress af te komen (massages/ mantra zingen/ wat vaker lang in bad zitten) was daar dan mijn eerste Dru Yoga les, dat weet ik nog goed: het was met Dru Yoga docente Jacqueline van Hees bij het Levensatelier in Asten. Boven op zolder gaf zij de les en ik was na die les zo helemaal ontspannen. Het voelde als een thuis komen. Ik wist ineens ‘alles komt goed’. Zo heb ik twee jaar bij Jacqueline de lessen gevolgd en ik kreeg in die tijd meteen al meer grip op mijn leven. Niet meer het meedraaien op een automatische piloot, en steeds vaker kunnen genieten in het moment zelf.

Vervolgens ben ik de Dru Yoga Docenten opleiding gaan volgen in Arnhem bij DRU NETHERLANDS.

En je raadt het al nu (10 jaar verder) kan ik zo van het  leven genieten! En dat is natuurlijk niet alleen door de Dru Yoga maar voor mij was dat gevoel van thuiskomen daar in die lessen bij Jacqueline, een start waardoor ik bewuster keuzes ben gaan maken, (vanuit wie ik ben en niet vanuit wat anderen van mij verwachten) en ik merk dat er nu balans is in mijn dagelijkse levenswijze. Naast Dru yoga docente ben ik alleenstaande moeder van 5 kinderen en ik ben trots op waar ik sta nu. Eigenaresse van mijn yogaschool, met plezier geef ik mijn lessen en maak ik daarnaast online filmpjes. Ook heb ik genoeg tijd in de week voor mijn gezin en voor mezelf en de mooie bonus: mijn lichaam voelt soepel en fit (bijna altijd :-).

(Foto’s vlnr : op avontuur in Zwitserland met m’n nichtje, op stap met de kinders, de yogaruimte en de yoga online filmpjes)

IMG_6518op avontuur in Zwitserland met mn nichtje  IMG_9708lekker buiten met 3 vd 5 kids  IMG_3204 een blik in de yogaruimte   yogaonline overzicht fotootje

 

 

 

 

Dus dit is mijn verhaal. En ik weet niet waar jij staat? Hoe positief kijk jij de wereld in? Misschien loop je ertegenaan dat alles gewoon zoveel is? Geestelijk of fysiek merk je dat het beter moet kunnen? rug klachten? Nek klachten/ slaap problemen, onrust/ gepieker? Zodra je op regelmatige basis Dru yogalessen gaat volgen, zal je verandering merken.

En nu ter kennismaking deze mini cursus: Je zal meer rust ervaren, dat weet ik zeker 🙂 en hoe het precies werkt…door vaker dru yoga te doen, ga je anders tegen de dingen aankijken, er komt meer ruimte voor positiviteit en vertrouwen. Zelf ervaren??

-‘sinds ik Dru Yoga doe, heb ik geen schouder klachten meer’ (J. uit Deurne, 48jr- 4 jaar lid)

-‘mijn partner merkt ook het verschil, ik ben een stuk minder gespannen’ (L. uit Deurne, 38jr- 2 jaar lid)

Werkt Dru Yoga echt? Ja het werkt echt, de voordelen nog eens op een rij:

  • Stress/ gepieker wordt minder
  • Betere focus en meer balans
  • Je voelt je energieker
  • Je kunt makkelijker ontspannen/ beter slapen
  • Je lichaam wordt soepeler
  • Je voelt je gelukkiger, positief en vol vertrouwen

Word jij blij als je dit leest? Kun je het geloven?

We leven in een samenleving die maar door gaat 24/7. Een gevolg daarvan is dat je al snel leeft op de automatische piloot en weet je:

‘Je kan de golven niet stoppen, maar je kunt wel leren surfen’.

(Mooie quote van ingspire.nl)

Dru Yoga is een manier om uit die automatische piloot te stappen. En bewust te leren surfen op de golven die er altijd weer opnieuw zullen zijn.

Voor mij is het DE manier, voor jou? Doe mee met deze MINI CURSUS meld je hier aan:

AANMELDEN MINI CURSUS VOOR RUST

(je ontvangt een bevestiging binnen 24 uur)

NOG MEER REACTIES van andere deelnemers uit de Dru Yoga Deurne groepen van Sanne van der Hout

-‘ De lessen brengen mij rust, in mijn hectische leven’ (C. uit Deurne, 35jr)

-‘Niet verwacht dat ik in zo een korte tijd in zo een diepe stilte zou komen’ (M. uit Helmond 56jr)

-‘ Alleen al de manier waarop Sanne de oefeningen uitlegt, geeft rust. ‘ (E. uit Liessel, 52jr)

-‘ De lessen bij Sanne bieden me zo veel, mijn partner gaat nu ook!’ (C. uit Deurne, 40 jr)

VRAAG & ANTWOORD

Moet je lenig zijn? Nee hoor echt niet. Dat is juist het mooie in mijn lessen, dat je de lessen volgt op je eigen niveau. Jouw lichaam, jouw grenzen. In de lesruimte staat bij iedere mat een krukje en veel oefeningen doen we ook gewoon zittend. Er is veel respect voor elkaar. Jij bent goed zoals jij bent. De lessen (ook bij deze mini cursus) gaan meer over voelen waar jouw grens ligt. En dan daarbinnen blijven. Ik zal je dus ook nooit in een houding pushen. Ik herinner je er aan hoe belangrijk het is om te voelen of je over een grens heen gaat.

Is Dru Yoga zweverig? Ik had dat vooroordeel toen ik yoga leerde kennen destijds niet. Ik dacht bij mijn eerste les, ‘brengt het me iets dan blijf ik, kan ik er niks mee (is het te zweverig) dan ben ik er meteen klaar mee’. En mijn ervaring is dat de zweverigheid van yoga afhangt van de docent(e) die je treft. In die zin ben ik (als docente) niet zweverig, ik sta met twee voeten op de grond. We doen wel soms een visualisatie, omdat deze helend kunnen werken en kunnen bijdragen aan de vermindering van stress. Maar altijd geef ik deelnemers de mogelijkheid om je alleen op de ademhaling te concentreren. Je neemt deel aan de les, op zo een manier dat jij er het meeste aan hebt.

Kan ik echt in mijn eigen tempo meedoen? Deze mini cursus duurt een 5 dagen. Dit is ter kennismaking. En ja je kunt in jouw eigen tempo meedoen, want de opnames staan gewoon online. Als je bij dag 2 merkt dat dit te snel voor je is, dan PLAN je deze een dag later in. Of als je merkt dat de oefening te vlug is, dan kijk je die alleen en doe je bijvoorbeeld niet mee. Door te kijken gebeurt er namelijk ook al van alles! En inhoudelijk kun je sowieso in jouw tempo meedoen, je hoef echt niet door te gaan totdat ik zeg dat je kunt stoppen; je komt uit een houding als je merkt dat het voor jou klaar is. Juist omdat je thuis bent, zal die stap waarschijnlijk nog weer makkelijker zijn. EN ook in mijn wekelijkse groepen zijn er verschillende deelnemers die daar erg goed in zijn, dat werkt bemoedigend heb ik gemerkt. Door bijvoorbeeld staande houdingen zittend mee te doen. Het kan allemaal. En in de lessen bied ik alternatieven aan bij oefeningen die anderen al vaker hebben gedaan en jij nog niet. Zo blijft het behapbaar en kun je ook als je instroomt in jouw eigen tempo meedoen.

Hoe zit dat met mijn wisselende werktijden? Als jij wisselende werktijden hebt, maakt dat voor deze mini cursus weinig uit want deze opnamens online staan. En mocht je deelnemer worden bij mijn lessen dan maken we vooraf een afspraak welke lessen je inboekt. Ik heb avond en ochtend groepen dus mogelijkheden genoeg.

Is er nog iets wat je wilt weten? Stel HIER jouw vraag